مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 08:402023-07-01اقتصادي

مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج در 8000 هکتار از شالیزارهای گیلان


رییس جهاد کشاورزی گیلان، با اشاره به آغاز مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج در شالیزارهای استان، گفت: برای 8000 هکتار برنامه ریزی و زنبور تریکوگراما را رهاسازی کردیم.

- ایسنا/گیلان رییس جهاد کشاورزی گیلان، با اشاره به آغاز مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج در شالیزارهای استان، گفت: برای 8000 هکتار برنامه ریزی و زنبور تریکوگراما را رهاسازی کردیم.

صالح محمدی، کرم ساقه خوار برنج را یکی از آفات مهم و خسارت زای محصول برنج دانست و اظهار کرد: این آفت در شالیزارهای گیلان سه نسل دارد و لذا برای مبارزه با آن باید به موقع عمل کنیم.

وی ادامه داد: پس از اعلام شبکه های مراقبت گیاه پزشکی باید کار مبارزه را شروع کنیم و لذا مبارزه با نسل اول این آفات از نیمه دوم خردادماه در گیلان شروع شده و برای 8000 هکتار از شالیزارها برنامه ریزی کردیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفت وگوی خبری، با بیان اینکه در تمام شهرستان ها مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج را از طریق توزیع تریکوکارت آغاز کردیم، گفت: زنبور تریکوگراما رهاسازی شده است.

محمدی با اشاره به آغاز مرحله دوم مبارزه بیولوژیک در گیلان با فاصله 10 روز، خاطرنشان کرد: اگر شبکه مراقبت اعلام کند، مرحله سوم رهاسازی نیز انجام خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج در 8000 هکتار از شالیزارهای گیلان

مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج در 8000 هکتار از شالیزارهای گیلان